ומה אחרי שבניתם דף עסק בפייסבוק? מה כותבים ומפרסמים שם ?
פוסט אורח מאת: יאן (יאנקו) קוטליארסקי
מדינה ושמה פייסבוק
תארו לכם שממציאים שלט חוצות המציג תוכן לפי הקהל שעובר מולו, לפי הטעם של הקהל ולפי רצון הקהל.
תארו לכם שהקהל יכול להשפיע על תזמון התוכן בשלטי החוצות ואפילו להגיב לתוכן הזה.
נשמע לכם הזוי?
יש מדינה שלמה עם אוכלוסייה של 750 מיליון איש שכבר מחזיקה בהמצאה הזו.
למדינה הזו קוראים 'פייסבוק'.
ה'פייסבוק' הוא כיום המדיום הפרסומי והשיווקי שגדל בצורה הכי מהירה בעולם.
עסקים, חברות ואנשים פרטיים הבינו כי ה'פייסבוק' מאפשר להם נגישות לצרכן הסופי בצורה הרבה יותר מדויקת וודאית.
חברות כמו 'טויוטה', 'נייקי', 'הייניקן', 'קוקה-קולה' ועוד השכילו להפנים כי המדיה החברתית בכלל והפייסבוק בפרט חייבים להיות חלק אינטגראלי מהאסטרטגיה הפרסומית והשיווקית שלהם. בחלק מהחברות ההשקעה במדיה החברתית כבר משתווה להשקעה בשיווק ב 'Off-Line'.
נתונים מרשימים אבל איך מגיעים לתוצאות עסקיות עם דף עסק בפייסבוק
לכאורה הכול נחמד ונראה פשוט מאוד: נכנסים ל'פייסבוק', פותחים עמוד לעסק ומתחילים לתקשר.
המציאות קצת שונה מכך.
אמנם "תוכן הוא המלך" אך את התוכן צריך להביא לקהל הרחב.
ה'פייסבוק' מתעדף תוכן ולכן יש לדעת כיצד מנהלים את התוכן כך שיגיע לקהל הרצוי.
לא ניתן להתייחס לגולשים ב'פייסבוק' כמסה של צרכנים – כל אחד הוא צרכן בפני עצמו.
יתרה מכך, מחקרים מראים שגולשים מגיעים לעמודים על מנת לחפש מבצעים אך בד בבד הם מצפים מכל הנמצא ב'פייסבוק' לתקשר איתם ברמה חברית ולא פרסומית.
כאן נכנס תפקידו של מנהל התוכן בעמודי ה'פייסבוק' אשר אמון על הנגשת התוכן שלכם לקהל. מנהל התוכן צריך להיות בקי ברזי ה'פייסבוק', להבין שיווק וגם לדעת לנהל שיחה ברמת הפרט.
לראשונה בישראל ובעברית אתם יכולים לגלות את "מאחורי הקלעים" בניהול תוכן ב'פייסבוק'. מלבד ה'פייסבוק' יש עוד מגוון כלים המאפשרים לנו לתקשר עם קהל אך ה'פייסבוק' זו הזירה המרכזית שאליה מפנים יותר ויותר משאבים.
המאמר ניהול תוכן בפייסבוק – מאחורי הקלעים, אינו מתיימר להסביר את המדיום הזה ואת הפסיכולוגיה שמאחורי שיווק במדיה החברתית אלא רק לתת הצצה איך אנחנו מעבירים מידע מהעמוד המנוהל למשתמש הקצה.
בין היתר תוכלו למצוא במאמר מידע לגבי אלגוריתם העדפת התוכן של ה'פייסבוק',
מדוע להשקיע במודעות ב'פייסבוק' וכן כיצד לתעדף סוגי קידום שונים.
לקריאת המאמר המלא "ניהול תוכן בפייסבוק- מאחורי הקלעים" יש ללחוץ כאן
על הכותב: יאן (יאנקו) קוטליארסקי הוא מנהל התוכן בחברת המדיה גליקמן דיגיטל (מבית משרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב).
ליאן ניסיון בניהול ובנייה של עמודים ב'פייסבוק'.
בנוסף, יאן עוסק ביום-יום בסיקור השפעותיה, התנהלותה, השינויים והחדשנות בעולם המדיה החברתית.
אם יש לכם שאלות ליאן אפשר לשאול אותן בתגובות הפייסבוק כאן בעמוד
שלום
שמי אורנה כהן ואני מעצבת גרפית מנהלת את עידן העיצוב – אני רוצה מאוד להתמקד בעריכת מצגות וסרטונים לכל אירוע
ומשום מה דוקה לי לעצמי לא נופל האסימון – לא יודעת איך לנסח או להישתמש בפלאייר או איך לשווק ולפרסם בפייסבוק
על מה להתמקד?
אשמח ואודה לך מאוד אם תוכל לתת כמה רעיונות איך לעשות את זה
תודה מראש
אורנה כהן
נ.ב
כרגע מתמקדת בצירוף חברים לדף האוהדים שלי
http://www.facebook.com/idan.haizuv1
אורנה,
אחת הבעיות שאת נתקלת בהן נובעת מהתפישה שאת צריכה לפרסם בפייסבוק.
זו בדיוק הטעות.
פייסבוק היא לא במה פרסומית, היא מרחב חברתי שנועד למשוך קהל תודות לתוכן רלוונטי, מעניין ומסקרן
במאמר המלא של יאנקו יש שם רעיונות – אני מציעה לך לקרוא אותו בעיון.
בהצלחה
קרן
היי קרן,
גם מה שאת אומרת לא ממש מדויק, פייסבוק היא גם לא זירה למשוך קהל… פייסבוק היא זירה כדי ליצור מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים, לתת להם ערך, ללמד אותם ולהשקיע בהם, ותוך כדי כך ליצור איתם מערכות יחסים שבסופו של דבר יניבו מכירות…
אסור בשום פנים ואופן לפרסם, לשווק או למכור בפייסבוק, זו טעות מהשורש.
בברכה,
מוטי
מוטי,
כל מה שאתה אומר הוא נכון ולא סותר את האמירה "למשוך קהל"
השאלה מה אתה עושה עם הקהל הזה…
הגדולה של העבודה עם פייסבוק נולדת מתוך האינטגרציה וההבנה
שדף האוהדים צריך לשמש נקודת שער Gating Point למרכז הפעילות השיווקית של העסק.
שים לב, זה לא אומר למכור בפייסבוק זה אומר לאסוף לידים, למשוך תנועה לאתר / לבלוג,
ו..כן – בהחלט משם לפתח מערכות יחסים…
מוטי,
שים לב שדובר על דף עסק.
וככזה יש בו מקום לשיווק הפעילות העסקית.
פרסום אירועים, ימי מכירות, הרצאות, וובינרים וכו – זה בדיוק המקום לכל אלה – בדף העסק.
זה לא סותר שיש להשקיע ביצירת מערכת יחסים עם האוהדים כי הרי מה יועילו 50000 לייקים אם איש מהאוהדים אינו חוזר לדף העסק.
איתן,
אני יודע רואה את הפייסבוק כנקודת שער, כפי שקרן כהן אמרה, נקודת שער שבה לקוחות פוטנציאלים חדשים נחשפים אלי, מכירים אותי ואת הערך שאני יכול לתת להם… אני לא חושב שלפרסם אירועים, ימי מכירות, הרצאות וכו' זה דבר חיוני לעשות בפייסבוק כיוון שדף האוהדים הופך להיות "דף מכירות" – את כל אלה צריך לנהל ברשימת הדיוור מה שמוסיף נפח אישי יותר לשיווק ולמכירה..
מוטי
שלום לכם, בהחלט מידע טוב ונחוץ. השאלה שלי היא קצת אחרת. היה לי דף אקטיבי מאוד מלא פעילות וציפות ולא כל כך הרבה אנשים אבל נחמד (6000)
יום בהיר אחד פייסבוק החליטו לסגור לי את הפייסבוק, אחרי ששלחתי להם מייל הם החזירו אותו ואמרו שזה בטעות אך הדף הלך ולא חזר. אחרי שלל מיילים ששלחתי להם ללא מענה התייאשתי
מה לעשות?
הי רובי,
נדמה לי שאני לא אשת בשורה בשבילך
ממקרים דומים ששמעתי, אנשים פתחו דפים חדשים
והחלו לעשות את כל התהליך מחדש
אם אספת לידים, תוכל לקרוא לכולם לשוב אליך לדף החדש
אם לא, זו הזדמנות לשפר את התרומה של פייסבוק למערכת השיווקית שלך 🙂
אני יודעת שזה מבאס אבל מעז תמיד אפשר להוציא מתוק
בהצלחה
קרן
נ.ב.
אם גיליתי פתרון אחר
אשמח לשמוע
קרן,
בהחלט הבשורה לא הגיעה ממך, לצערי הרב הם לא ענו לי כבר לכל כך הרבה מיילים אז התייאשתי. הדף היה לא שיווקי אלא סתם דף נחמד להעביר את הזמן עם תמונות מצחיקות
לקח לי הרבה זמן להשיג את האנשים ולא נראה לי שאני אעשה את זה מחדש…
בכל מקרה תודה על התגובה המהירה.