קורס וירטואלי כמקור להכנסה נוספת בעסק שלך

מה משותף לדעתכם לכל אתרי האינטרנט הבאים?

ה"ניו-יורק טיימס", ה"פייננשל טיימס", "וושינגטון פוסט","הארץ", "מפה", "הסוד של מיה", "דרגוני", "הרפתקהופ", "בריינפופ", "פליי קידס", "מוגובי", "גלים", "פיננסיתא", "אמנט", האנציקלופדיה של YNET,"כותר" הספריה המקוונת, אתר pcon, והאתר של ד"ר גיא בכור?

נו מנחשים?

מה שמחבר בין אתרי העיתונים, אתרי הפנאי, אתרי הילדים, ואתרי הנישה השונים המוצגים כאן הוא העובדה שהם כולם מספקים תוכן חלקי או מלא בתשלום, במודל עסקי אחד או בשילוב של מספר מודלים עסקיים.

וכיצד זה קשור אליכם?

בהמשך לפוסט הקודם איך למנף את השימוש בוובינר להצלחת העסק שלך?

אנו ממשיכים גם בפוסט זה להתמקד בכלים אינטרנטיים המאפשרים לכם כבעלי עסקים, לפתח וליצור לעצמכם אפיקי הכנסה חדשים ולמנף את השימוש בהם לטובת הצלחתכם הפיננסית והעסקית.

ואחת מהדרכים לעשות זאת היא לארוז ולמכור תוכן, ידע, בדרך וירטואלית.

הפעם נדבר על אריזה תוכן וידע בצורת "קורס וירטואלי" ומכירתו.קורס וירטואלי

אני שומעת עכשיו רבים מכם נאנחים וחושבים לעצמם "תמשיכי לחלום"… כשאתם ממלמלים: "מי בכלל קונה תוכן באינטרנט?". הרי כולנו כבר התרגלנו לכאורה לצרוך מידע באינטרנט ב"חינם".

אולם המציאות היא, שבפועל אנשים רבים בהחלט קונים תוכן באינטרנט. כן, גם אתם !

נכון לפעמים התשלום אינו בכסף אלא "רק" בהעברת מידע אישי עליכם (בפייסבוק למשל), או בהשארת כתובת דוא"ל ושמכם בתמורה לקבלת תוכן שאתם רוצים בו.

אבל לעיתים קרובות, כך מוכיחים סקרים, אנשים (וכנראה גם אתם) קונים בכסף מלא תוכן של ממש לעצמם או לילדיהם – חבילות תוכן במנוי או פריטי תוכן בודדים.

איזה תוכן אנשים קונים באינטרנט והאם יש בזה בכלל כסף ?

תוכן חדשותי, תכני מוזיקה ואודיו מהורדת שירים ורינגטונים ועד מנוי לשירות סטרימינג מוזיקלי , תכני וידאו למשל צפיה בקדימונים לסרטי קולנוע ובחדשות, הורדת סרטים, מנוי לסדרות טלוויזיה ברשת, משחקי מחשב, אפליקציות בתשלום, מאמרים, וובינרים מקצועיים וקורסים וירטואליים.

בנוסף, סקרים ומחקרים מראים שככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ומספקת ממשקי קניה ותשלום חווייתיים, נוחים ואטרקטיביים יותר, וככל שעסקים זוכים באמון הגולשים ויודעים להציע תהליך תשלום מאובטח, ובכפוף להתרחבות המגמה של גלישה באמצעות טלפונים חכמים – כך גם גדל בהדרגה אחוז האנשים שמוכנים לקנות באמצעות שימוש במחשב ברשת האינטרנט ובאמצעות הפלטפורמה הסלולרית.

האם זה אומר שאנשים אוהבים לשלם באינטרנט ויתנדבו לעשות זאת מיוזמתם? ממש לא. רבים עדיין מאמינים שהאינטרנט מטבעו אמור להיות זמין לכולם וחינמי. יחד עם זאת, כדאי לזכור שבעבר גם אף אחד מאיתנו לא חשב שהוא זקוק לטלפון סלולרי והיום, למותר לציין, שהשימוש בטלפון כזה נחשב כמרכיב בסיסי בחיינו וברור לנו שעלינו לשלם עליו ועל השימוש בו.

במילים אחרות יש להכיר שנדרש כאן "חינוך שוק" מסוים, ושאם לא תבקשו לא תקבלו. אם תייצרו מוצרים ששווה לשלם עליהם, בסופו של דבר לאורך זמן, יהיה מי שיעשה זאת. משמעות הדברים היא, שבשלב הזה טרם ניתן להסתמך על גביית תשלום עבור תכנים וטוב יותר יהיה אם תשלבו מספר מקורות הכנסה נוספים. ואכן, נדיר למצוא אתרים שגובים תשלום עבור תכניהם, המשתמשים במודל עסקי יחיד של תשלום מנויים ורובם ככולם משלבים מספר מודלים לדוגמה:

מודל הכנסות מקיום שיתופי פעולה מסחריים עם חברות שכוללים שילוב תוכן שיווקי באתר.

מודל הכנסות מפרסומות.

מודל Freemium – מתן מוצרים ושירות בסיסי חינם למשיכת כמה שיותר גולשים והצעת שירותים נלווים ושירותים מתקדמים ואיכותיים יותר בתשלום (Preemium).

על איזה תוכן אנשים מוכנים לשלם באינטרנט ובסלולר?

אנשים שלא מוכנים לשלם על מידע כן מוכנים לעיתים קרובות לשלם על שירותים משלימים הקשורים לעולם תוכן מסוים בו מדובר.

אנשים מוכנים לשלם על תוכן ייחודי – משהו שהם לא יכולים למצוא בחינם באתרים אחרים.

אנשים מוכנים לשלם על תוכן מקצועי ושימושי, ממוקד ובעל ערך – לרבים נמאס מהחומרים הירודים שהם נדרשים לצרוך וזמינים בחינם והיו מעדיפים להיחשף לתוכן איכותי יותר.

אנשים מוכנים לשלם על תוכן מפולח וייעודי שעונה בדיוק על התוצאה שהם מקווים לזכות בה – לדוגמה קורס מקוון ללימודי השפה הערבית, קורס מקוון להכנה ללימודי תיאוריה לנהיגה, קורס מקוון להכנה לבחינה הפסיכומטרית או ללשכת רואי החשבון, קורס ללימוד תוכנות אופיס, ועוד.

 

קורסים וירטואליים מקוונים (virtual courses) אידאליים במובנים רבים כמקור להכנסה נוספת בשל היתרונות הברורים שלהם:

שילוב המחשב בלמידה – הנובע מההתפתחויות הטכנולוגיות המסחררות המאפיינות את העידן הדיגיטלי בו אנו חיים – מאפשר בניית קורסים מקוונים המותאמים לתחום העיסוק שלכם ולעולם התוכן המעסיק ספציפית את קהלי היעד והלקוחות שלכם.

ניתן להעביר בקורס מקוון תוכן רב – המחולק ליחידות תוכן קטנות יותר (בניגוד למשל לוובינר שאורכו הממוצע בין 60 ל- 90 דקות לכל היותר).

צריכה גמישה בהתאם לנוחות הלקוח. ניתן לצרוך את תוכן הקורס המקוון וללמוד אותו מכל מקום ובכל זמן – בהתאם לנוחות ולרצון הלומד.

קורס מקוון מאפשר ללמוד לשלוט בתהליך הלמידה ולהתאימו לקצב המתאים לו וליכולות שלו – בכך קורס מקוון תומך היטב במי שמעוניינים בלמידה עצמאית.

התאמת הלימוד לסגנון הלומד באמצעות שילוב מתודות למידה.  הכוונה ב"סגנון" היא למעשה ל"דפוס" המאפיין את האדם. אנשים נבדלים בסגנון הלמידה שלהם הן בנקודת המבט ממנה הם מסתכלים על העולם, והן בדרך שבה הם מקבלים מידע מבחוץ, מארגנים אותו, חושבים עליו ומפרשים אותו. יש הקולטים מידע בצורה חזותית, אחרים בצורה שמיעתית, תנועתית או באמצעות ערוצי המישוש. משמעות ההבדלים היא שימוש בדרכים מגוונות להצגת המידע הנלמד. ואכן, קורס מקוון מאפשר להשתמש במגוון פורמטים: טקסט, אודיו, וידאו. ויכול לכלול חומרים נלווים מסוגים שונים: מצגות, דפי נוסחאות, מאמרים, סרטוני וידאו, ועוד.

יצירת קהילה לומדת סביב הקורס המקוון – ניתן לבנות קהילה של אנשים שיש להם מכנה משותף מובהק (ללמוד את הקורס בהצלחה). קהילה כזו יכולה לשמש כקבוצת מאסטרמיינד, שחבריה מנהלים סיעור מוחות משותף ותומכים זה בזה.

ניתן גם להפגיש פיזית בין הלומדים בהתאם למיקומם הגיאוגרפי, ליצור מפגשי נטוורקינג ועוד ועוד. האפשרויות הן רבות ומגוונות מאוד.

 

איך מנגישים את הקורס הוירטואלי (המקוון) לקהל ?

ניתן לפתח ולהציע קורס מקוון בפורמטים שונים: כערכה הכוללת תקליטורים ותמלול החומר בכתב, או כאתר באינטרנט שהכניסה אליו כרוכה בתשלום וקבלת פרטי משתמש אישיים, ועוד.

בצד הדלתות שקורס מקוון פותח לעסקים כמקור חדש ונוסף של הכנסה, הרי שיש גם לומר ביושר, שבצד ההזדמנויות העסקיות נוצרים גם אתגרים לא פשוטים: אתגרים טכנולוגיים, מקצועיים ושיווקיים שעליהם יש לתת מענה מתאים.

עם זאת, מומלץ לא להרים ידיים לנוכח האתגרים הללו ולחפש את המידע הנחוץ לכם על מנת להתגבר על האתגרים הללו בכדי לא להחמיץ אפשרויות עסקיות מבטיחות מבחינה כלכלית שעשויות לתרום רבות לקידומו של העסק שלכם.

אשמח לשמוע את דעתכם בנוגע לקורס מקוון כמוצר למכירה ובמידה וכבר התנסיתם בכך, תובנות ומסקנות לטובת כלל הקוראים יתקבלו בשמחה ובתודה רבה.

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר