שיווק בדואר אלקטרוני האם זה באמת עובד ?

תחושת הבטן צועקת: "די עם המיילים האלה, למי יש זמן לכל זה"

המחקרים לעומת זאת מצביעים על ממצאים אחרים לגמרי,

ממצאים ששווה להתעכב עליהם ולבחון:

האם העסק שלכם זקוק או לא זקוק לשיווק בדואר אלקטרוני ?

 

אם אתם מתלבטים או שואלים "האם כדאי לשווק באמצעות דיוור אלקטרוני לרשימת תפוצה " ?

אני אחסוך מכם את החיפוש אחרי התשובה. התשובה על שאלה זו היא "כן" מוחלט.

היות ויותר ויותר עסקים מגלים את הכדאיות הטמונה בשיווק המבוסס על דואר אלקטרוני, התוצאה היא עלייה הולכת וניכרת בכמות המיילים המגיעים אל תיבות הדואר האלקטרוני של כולנו.

ייתכן וגם אתם חשים מוצפים במידע ובעודכם מוחקים שוב ושוב מיילים שברור לכם שלעולם לא תמצאו זמן לקרוא אותם, נדמה לכם שזהו ערוץ שיווק שיחלוף בקרוב מהעולם.

ואתם חושבים "האם מישהו בכלל פותח וקורא את כל המיילים הללו ?".

המציאות מראה שבניגוד ל"תחושת הבטן" כאילו אנשים כבר בכלל לא קוראים היום מיילים שיווקיים, הרי שלמעשה, דואר אלקטרוני הוא אחד מערוצי השיווק הרווחיים ביותר כיום לעסקים.

הפופולריות של השיווק באמצעות דואר אלקטרוני נעוצה בראש ובראשונה ביתרונותיו הברורים:

חשיפה לכמות רבה של אנשים – אפשרות להעביר את המסר שלכם בבת אחת למספר גדול מאוד של אנשים.

מידיות – המסר שלכם עובר הלאה בזמן שמתאים לכם להעבירו והוא מגיע לצד השני מיד, גם אם הוא נמצא בצדו השני של העולם.

עלויות נמוכות בהשוואה לערוצי שיווק אחרים – שיווק בדואר אלקטרוני זול בהשוואה לעלויות הפרסום במדיות אחרות (למשל פרסום בטלוויזיה, ברדיו, או בעיתון).

יצירת דיאלוג עם הקהילה שלכם (רשימת המנויים או רשימת הדיוור של העסק) – דואר אלקטרוני הוא ערוץ אינטראקטיבי המאפשר לכם לשלוח אימייל ולקבל תגובה מידית מהצד השני ולהשיב לו.

אפשרות פילוח רשימת הדיוור – ניתן למיין את רשימת התפוצה למספר רשימות לדוגמה פילוח לפי גיל או מגדר. ובאופן זה לדייק את הקמפיין השיווק להגדיל את אחוזי הצלחתו.

מעקב ובקרה – בעוד שאינכם יכולים לדעת כמה אנשים קראו את המודעה שפרסמתם בעיתון, אתם יכולים לקבל מושג טוב למדי לגבי כמה אנשים פתחו את הדיוור ששלחתם להם ומתי. וזה מאפשר לכם לשפר את הדיוור ולהגיע לתוצאות טובות יותר. אתם גם יכולים לדעת אם המסר לא הגיע ליעדו מסיבה כלשהי, כשהמייל לדוגמה חוזר בשל כתובת שגויה.

נגישות וזמינות – מצד המקבלים את ההודעה שלכם הם יכולים לצרוך אותה מכל מקום ובכל זמן שמתאים להם.

דואר אלקטרוני – מאמצעי תקשורת לכלי עסקי ושיווקי משמעותי

היתרונות הברורים של השימוש בדואר אלקטרוני הפכו אותו מאמצעי תקשורת בין אנשים לכלי עבודה עסקי ושיווקי משמעותי, וכפי שניתן לראות מממצאי סקרים שונים, מגמה זו רק הולכת ומתרחבת.

יותר ויותר אנשים פרטיים, חברות ועסקים פותחים חשבונות דואר אלקטרוני.

הנתונים מראים גדילה עקבית במספר המשתמשים בחשבונות אלקטרוניים ברחבי העולם, הצפוי לגדול מכ-2.9 ביליון חשבונות בשנת 2010 ליותר מ-3.8 ביליון בשנת 2014. (מקור: www.radicati.com )

ע"פ דוח מפברואר 2016 מספר החשבונות הפעילים הגיע עד כדי 1בליון משתמשים ב-Gmail.

הישראלים הם משתמשים "כבדים" בדואר אלקטרוני

ממצאי סקרים הבוחנים את הרגלי השימוש באינטרנט ובדואר אלקטרוני תורמים גם הם להבנת כוחו הרב של הדיוור השיווקי.

בשנת 2006 לדוגמה, השימוש בדואר אלקטרוני היה השימוש הפופולרי ביותר בקרב הגולשים הישראלים (מקור: נתוני סקר TIM מיולי 2006 )

מסקר נוסף שנעשה בחודש דצמבר 2006 בקרב מדגם מייצג של גולשי אינטרנט, בגילאי 18 ומעלה עולה שהישראלים הם משתמשים "כבדים" בדואר אלקטרוני.

בנתון משנת 2015 עולה כי 75% מהמשתמשים פותחים את המייל שלהם במכשירים ניידים

בנוסף עולה כי אחוז המייל שמעובר לתיבת הספאם (ע"י המשתמש) הינו 0.1% מכלל המיילים

התפלגות מחזיקי חשבונות דוא"ל

37.5% מהנשאלים מחזיקים בשני חשבונות דואר אלקטרוני פעילים.

כ-35% מחזיקים בחשבון דואר אחד.

18% מהנשאלים דיווחו כי הם מחזיקים בשלושה חשבונות דואר אלקטרוני פעילים.

5.8% מחזיקים בארבע תיבות דואר ו-3.8% מחזיקים בלמעלה מחמש חשבונות דואר אלקטרוני פעילים.

(מקור: חברת TNS/טלסקר סקר על הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני של הישראלים)

סקר טלפוני שנערך במהלך ינואר 2011 בקרב כ-1000 נשאלים במטרה ללמוד על הרגלי השימוש באינטרנט של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (18 ומעלה), העלה אף הוא שהדואר האלקטרוני חי, בועט וקיים.

על השאלה: "אילו מבין הפעולות הבאות בתחום התקשרות ביצעת בשלושת החודשים האחרונים"?

שליחה וקבלה של דוא"ל, השתתפות באתר חברתי או שליחת מסרים מידיים – התשובות מלמדות ש-84% מהנשאלים שלחו וקיבלו דואר אלקטרוני.

פעולות התקשורת המרכזיות

על השאלה: "אילו מהפעילויות הבאות הקשורות לאינטרנט ביצעת?"

שימוש במנוע חיפוש בכדי למצוא מידע ו/או שליחת דוא"ל בצירוף קובץ, נמצא ש- 76% השתמשו במנוע חיפוש בכדי למצוא מידע, בעוד ש- 67% מהנשאלים שלחו דואר בצירוף קובץ.

(מקור: סקר שימוש באינטרנט בקרב הציבור הבוגר בישראל – הוזמן על-ידי איגוד האינטרנט הישראלי ובוצע על-ידי מכון שריד במהלך ינואר 2011)

נשים צרכניות נלהבות של דואר אלקטרוני

בסקר שפורסם במאי 2012 אודות אופני השימוש של נשים באינטרנט בכלל ובמדיה חברתית בפרט שנערך על מדגם של 350 נשים בגילאים 25-60 המשתמשות במדיה חברתית, העלה ש:

95% מהנשים שנסקרו בודקות ו/או שולחות מייל לפחות פעם אחת ביום.

ואילו 56% מהנשים במדגם שיתפו באמצעות הדוא"ל מידע או המלצות על מוצרים ושירותים

ו-39% שיתפו מידע הקשור באפשרויות לבילוי משפחתי.

(מקור: www.zeta-tools.co.il )

אם יש נשים בקהל היעד שלכם, דואר אלקטרוני הוא ערוץ תקשורת מתאים מאוד לפעילות השיווקית שלכם.

הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני

ראינו שמספר חשבונות האימייל הולך וגדל משנה לשנה, ושבדיקת, שליחת וקבלת דואר אלקטרוני הן פעולות שכיחות בשגרת היום של אנשים רבים.

מעניין כעת להסתכל על הרגלים נוספים המאפיינים את המשתמשים בדואר אלקטרוני כפי שהללו עלו בסקר חברת TNS/טלסקר סקר על הרגלי השימוש בדואר אלקטרוני של הישראלים (דצמבר 2006 ) .

81% בודקים את תיבת הדוא"ל שלהם לפחות פעם ביום.

כמה בודקים? בסקר נמצא, כי רוב המשתמשים בודקים את תיבות הדואר שלהם מדי יום, כאשר, כ-47.4% בודקים מספר פעמים ביום, 33.6% בודקים מדי יום, 14.3% בודקים דואר מספר פעמים בשבוע ו-3.5% בלבד בודקים דואר אלקטרוני רק פעם בשבוע.

תדירות בדיקת תיבת הדוא"ל

ניקוי תיבת הדואר האלקטרוני

כמה מוחקים? רק כרבע מהמשתמשים הישראלים מנקים את התיבה לפחות פעם ביום (24.2%), 36.3% מנקים את התיבה לפחות פעם בשבוע, 23.6% לפחות פעם בחודש ו-4.3% מצהירים כי אינם מנקים את התיבה לעולם.

משמעות הנתונים היא שהישראלים אינם ממהרים למחוק את האימיילים מתיבת הדואר שלהם ושומרים עליהם לאורך זמן. מגמה שאף הולכת ומתחזקת ככל שקיבולת תיבת הדואר גדלה.

ולכן, גם אם המייל השיווקי שאתם שולחים אינו נפתח באופן מידי, אין זה אומר שלא ייפתח בהמשך, כשמקבל המייל ימצא את הזמן לכך.

יותר אנשים קוראים מיילים מהטלפון הנייד

נתון חשוב נוסף שיש בו כדי להשליך על המשך התפתחותה של מגמת השיווק באמצעות דואר אלקטרוני, הוא העובדה שכיום מספר הולך וגדל של מיילים נפתח באמצעות הטלפון הנייד.

עובדה זו יש בה כדי להשפיע על קבלת החלטות קניה של הלקוחות שלכם, כשהאפשרות לרכוש את המוצר או השירות שלכם בכל רגע נתון, בצורה נוחה, נגישה וזמינה יותר מאי פעם.

לאור כל זאת, אין פלא שיותר ויותר חברות, ארגונים ועסקים בוחרים לכלול באסטרטגיה השיווקית שלהם שיווק באמצעות דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה.

מה יבטיח שיקראו את המסר שלכם?

מממצאי המחקרים האלה אנו למדים שהשאלה הנכונה שיש לשאול, איננה "האם כדאי לי לשווק בדואר אלקטרוני"? אלא "כיצד עושים זאת בצורה האפקטיבית והנכונה ביותר?".

התשובה נוגעת בצורך לעשות מה שמכונה אופטימיזציה של המסר השיווקי הנשלח לרשימה שלכם בכל הרמות:
הנראות שלו, התוכן שלו (מרמת כותרת המייל, אורך המסר בכלל וזה של הפסקאות בפרט), תדירות השליחה, מיקוד המסר לקהל היעד הרלוונטי, שמירה על הדרישות המשפטיות (לשלוח את המסר רק למי שמבקש לקבל אותו).

לסיכום, נקודה עסקית למחשבה:

השימוש הנפוץ בדואר אלקטרוני בערוצים עסקיים אינו ממצה את מלוא הפוטנציאל העסקי הגלום באוטומציה של תהליכים שיווקיים ומכירתיים.

הטמעת אוטומציה של תהליכי שיווק משמעותה ייעוץ עבודת המכירות, צמצום במספר אנשי מכירות, מיצוי התקשורת מול הלידים ברמות המוכנות השונות שלהם לקנייה וזו רק ההתחלה.

התוצאה הסופית של אוטומציה בעסק היא: קיטון משמעותי בהוצאות הקבועות וגידול בהכנסות וברווחים.

ועכשיו תורך: אשמח לשמוע ממך אילו תהליכים שיווקיים ומכירתיים אוטומטיים יש בעסק שלך ?
באילו קשיים נתקלת כשניסית להטמיע תהליכים אוטומטיים ?

 

 

איטה טלאור וקרן כהן עומדות ללמד את זה בסדנה אינטרנטית פתוחה ללא תשלום - לחבר את הנקודות

הסדנה תתקיים בתאריך 10.08.2017 בין השעות 10:00 ועד 11:30

שידור חוזר ב- 10.08.2017 בשעה 21:00 ועד 22:30

הקליקו על התמונה להרשמה

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר