חוק 1% באינטרנט – האסטרטגיה לביסוס עסק ויצירת מוניטין

כיצד לרתום את חוק ה-1% למינוף כלכלי של העסק שלך?

 

על חוק ה- 1% קראתי בפוסט מייל שקיבלתי יום אחד מאמיר דרורי, אסטרטג עסקי.

אחרי שקראתי על חוק ה- 1% שמחתי שלא זאת בלבד שקייסי קולג' נמנית על 1% אלא שאסטרטגית הצמיחה העסקית שלנו התבססה בדיוק על הממצאים של המחקרים (והוכיחה את עצמה) יותר מזה, זו גם אסטרטגית הצמיחה העסקית שאנחנו מלמדים עסקים קטנים לפרוץ לשוק ולהוביל בתחומם.

מצא חן בעיני חוק ה-1% ואני מקווה שבעזרת אמיר דרורי, דבריו והתוספות שלי, יהיה לך כאן תמריץ חיובי לבחור להיות חלק מתופעת ה-1% 🙂

אז מה הוא החוק הזה ? הנה, אמיר מסביר,

 

 חוק 1%

חוק ה 1%

חוק ה-1% הוא התגלית של העשור האחרון.

500 שנים אחרי שפארטו הבחין בתופעה החברתית וקבע את כלל ה- 20:80 ועם התגברות חדירת האינטרנט לעולם, שיתופי התכנים, הבחינו אנשי השיווק ברשת בתופעה חדשה.

רק בעידן הנוכחי, כאשר מאות מיליונים ברחבי העולם מעלים תכנים, משתפים, וצופים באינטרנט, ניתן להבחין בתופעת ה-1%.

 

ההגדרה היבשה של חוק ה 1% היא

שמכל 100 אנשים, שמשוטטים וצופים בתכנים באינטרנט, רק 1% (אדם אחד) יוצר את התוכן וכל השאר (99%) צופים בו.

 

יצירת תוכן יכולה להתבטא בכתיבת פוסט, בלוג, מאמר, העלאת סרטוני וידאו או פודקאסטים (שידורי רדיו אינטרנטיים), העלאת תמונות, השתתפות בפורומים ועוד…

לאורך 10 השנים האחרונות נבדק החוק על ידי גופי מחקר רבים וקיבל תוקף לקיומו, וזאת כאשר נבדקו מספר האנשים שמעלים תכנים בבלוגים, בקבוצות ובאתרים לעומת כמות הצופים באותם מסרים.

לדוגמא,
אחוז העורכים של הגדרות בוויקיפדיה – האנציקלופדיה החופשית – הוא רק 0.7 מכלל הגולשים בוויקיפדיה.

דוגמה נוספת,
חברת יאהו, המפעילה אתר בו גולשים מיליוני אנשים מדי יום בעולם, אף היא בדקה את הנושא ואישרה את תקפות החוק.

כדי להבין כיצד חברה עסקית יכולה להשתמש בחוק ה1% נערך מחקר נוסף לגבי הצופים בתכנים. מסתבר שהצופים מתחלקים לשתי קבוצות:

  • צופים אקטיביים.
  • צופים פסיביים.

הצופים האקטיביים מהווים 9% מכלל הצופים בתכנים. הם אלו שמגיבים לתכנים, באמצעות מיילים, טוקבקים, שיתופים. צופים אלו מכונים "התורמים".
צופים פסיביים הם אלו אשר קוראים את התכנים אך לא נוקטים בשום פעולה ומהווים 90% מהצופים והם מכונים "הקוראים".

 

אם נסכם את חוק ה-1% באינטרנט ניתן לחלק את הגולשים באופן הבא:

1% הם ה"היוצרים":  הצופים שמעלים תכנים לרשת.
9% הם "התורמים":  אלו מהצופים שמגיבים לתכנים שהועלו.
90% הם "הקוראים": אלו מהצופים שרק צופים בתכנים.

בנקודה הזו עצרתי בשיחה ומיד בדקתי או יותר נכון להודות, שמחתי לגלות לאיזו קבוצה שייכת קייסי קולג'.

כדי לעבור מקבוצת ה- 99% ל- 1% צריכים להתקיים 4 תנאי יסוד שדרורי מדבר עליהם וכדי לבחור להתמודד איתם כדאי להבין קודם אם זה משתלם ולמה זה משתלם.

 

איך יעזור לך חוק 1% למנף כלכלית את העסק?

  • הוא יעזור לך להיות אוטוריטה בתחום שלך
  • הוא יעזור לך להיות ברירת המחדל של הצרכנים
  • הוא יעזור לך להוביל מול המתחרים ולהנהיג את התעשייה שלך
  • הוא יעזור לך להפוך להיות המותג המוביל והנחשק
  • הוא יעזור לך כדי למשוך לקוחות טובים חדשים

כדי שכל זה אכן יקרה, עליך כבעל/ת עסק להשתייך לקבוצת ה – 1% שמעלה תכנים באינטרנט ולגרום ליותר ויותר מ-99% האחרים להיחשף ולהגיב לתכנים שלך.

על העסק שלך להיות מוביל ידע, "יוצר" תכנים ובונה קהל של אוהדים, של "תורמים", כדי שאלה ישתתפו בהפצת התכנים לשאר 90% מהצופים ברשת האינטרנט.

זהו הבסיס של שיווק אפקטיבי באינטרנט לא רק לעסקים קטנים אלא גם לעסקים בינוניים וחברות גדולות.

 

האם ניסית ליישם את חוק ה- 1% ? שאלתי את דרורי, והוא ענה:

אני עוסק בייעוץ אסטרטגי למנכ"לים של חברות בינוניות השואפים להתפתחות עסקית.
בכדי להגיע אל אותם מנכ"לים אני מעלה תכנים בלינקדאין ומדוור אל רשימת התפוצה שלי.
ערוץ שיווקי זה של שיווק בעזרת תכנים תרם לי ישירות לגייס לקוחות רבים וטובים.

בשנת 2015 פרסמתי כ – 40 מאמרים/ פוסטים שיועדו לקהל הלקוחות שלי "מנכלים של חברות בינוניות". אני כותב רק בעברית ולמרות זאת קיבלתי לקוחות גם מחו"ל מנורבגיה, בלגיה וארה"ב, ישראלים בעלי עסקים שקראו והתרשמו מהידע שלי ופנו אליי בבקשה לייעוץ. אני מאמין שלכל בעל מקצוע יש ידע רב ואת היכולת ללמוד, לקרוא חומרים מקצועיים ולהעשיר בהם את לקוחותיו.

כך הוא שם את עצמו בקבוצת ה 1% המובילה באינטרנט והופך להיות מוביל בתחומו, סיכם דרורי את דבריו.

עצרתי כמה רגעים כדי להרהר בדברים שאמר דרורי ושחזרתי את הדרך של קייסי קולג', מאז 2009 כשהעברנו קורסים לשיווק באינטרנט, לקבוצות קטנות של עצמאים ועסקים קטנים ועד להיום, שנת 2016 , שהפכנו להיות מכללה מובילה ללימודי שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים והחלוצה שמשלבת לימודי שיווק ועסקים עם תודעה והתפתחות.

במהלך השנים האלה פרסמנו קרוב ל – 500 יחידות תוכן מסוגים שונים.

המוניטין שהוא אחד הנכסים הרוחניים החזקים שיש לקייסי קולג', נבנה על הידע שהפך לתוכן, בין אם תוכן שפורסם כשירות לגולשים ובין אם תוכן בתשלום.

התוכן שלנו אכן עזר לנו להפוך למובילים בשוק ולהימנות על השורה הראשונה בתחום הדרכות השיווק הדיגיטלי לעסקים והליווי העסקי לעסקים מתחילים ומתקדמים.

עברתי על הנקודות שמנה דרורי כתוצאות ישירות מהשייכות לקבוצת 1% וראיתי איך כל אחת ואחת מהתוצאות האלה מתקיימת במרחב של קייסי קולג', בדיוק כמו שדרורי סיפר.

אין לי ספק שכדאי ליישם את חוק ה- 1% אלא שאני יודעת שזו אחת המשימות הכבדות בעסק ובעובדה, קרוב ל- 90% מהלקוחות שלמדו אצלנו לא נמנים על קבוצת 1%…

שאלתי את דרורי, מהם התנאים שצריכים להתקיים כדי שעסק יבחר להימנות על קבוצת 1% והוא מנה:

4 תנאי יסוד למעבר מקבוצת 99% לקבוצת 1%

ישנם ארבעה עקרונות או תנאי יסוד מומלצים שעל העסק שלך לאמץ בכדי להוביל את הענף העסקי עליו היא נמנית:

1. נכונות להשקיע לטווח ארוך מבלי לראות תוצאות מידיות.
תהליך הטמעת החומרים והפיכת החברה למוקד ידע בולט אורך זמן.
הסטטיסטיקה אומרת שרק חלק קטן מהצופים מגיבים, אך מאחוריהם נמצאים פי 10 צופים שקוראים את התכנים, אך לא מגיבים.
הקושי לעסק להיות בין 1% מהמובילים הוא כי לא רואים עלייה מידית במספר הגולשים באתר של העסק ואין עלייה מידית במספר הפניות או הלידים.

2. עקרון העדר הסיכון
כדי להצליח בהובלת השוק אין לחשוש מסיכון.
חברות ועסקים שאינם מובילים לרוב חוששים מביקורת של הלקוחות, המתחרים, הספקים ושאר בעלי העניין ופוחדים מטעויות שיפגעו בתדמיתן.

אם ברשותך ידע איכותי, אמיתי ובעל ערך ואתה משתף אותו עם אחרים אינך מסתכן כלל. גם אם "צרי עין" יחלקו עליך עדין אתה משקף את דעתך ונחשב מוביל בעייני הלקוחות הפוטנציאלים.

3. מערכת ליצירת תכנים
בכדי להוביל את השוק עליך להשקיע בפיתוח ובניית תשתית אוטומטית ליצירת תכנים טובים לאורך זמן.

4. ניהול קהילת לקוחות
העסק צריך להשקיע במערכת לניהול קהילת הלקוחות שיצטרפו לקריאת התכנים ולהפיכת הצופים פסיביים לאקטיביים.

הפעלת הצופים והפיכתם לצופים אקטיביים ומשתפים היא פעולת השיווק הטובה ביותר הקיימת. זוהי למעשה ההתגלמות האידאלית של ערוץ ההפצה "מפה לאוזן" ברשת האינטרנט.

 

לסיכום: חוק ה-1% באינטרנט, שהתגלה רק בעשור האחרון, מאפשר לעסק למנף את יכולותיו השיווקיות בעזרת כתיבת תכנים ובניית קהילת לקוחות אוהדת, שתסייע בהפצת התכנים הלאה.

המשאבים הנדרשים ליצירת מערכות מסוג זה הם מזעריים יחסית לתקציבי פרסום במדיה המסורתית, אך השפעתם המצטברת היא עצומה.

אמיר מסכם,
אמץ את חוק ה 1% הוא יעזור לך למנף את העסק שלך.

ואני מסכמת,

חוק 1% הוא הביטוי הסקסי לאסטרטגיית שיווק באמצעות תוכן.
זו אסטרטגיית השיווק באינטרנט שמוכיחה את עצמה מיום שהאינטרנט הפך להיות זירה עסקית גלובלית אחת.

על מנת שהתוכן ברבות הימים יהפוך לנכס רוחני אני ממליצה להקפיד לפרסם את התוכן המקצועי באתר או בבלוג שלך ואליו להזרים תנועה מהמדיה החברתית ומאתרים אחרים ברשת. את ההנחיה הזו לימדתי לראשונה בשנת 2009 והיא תקפה ומוכיחה את עצמה עד עצם היום הזה..

1% , 9%, 99% – מה הקבוצה שלך ?

 

הכירו את אמיר דרורי – אסטרטג עסקי, המרכז למינופים אסטרטגיים,
050-7859777drorimst@gmail.com  |   https://il.linkedin.com/in/amirdrori

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר