כללים חשובים בכתיבת מאמרים לאינטרנט

המדריך הפשוט לכתיבה לאינטרנט – חלק ב'

יש מספר כללים מאוד חשובים שיש לשים עליהם דגש, כאשר אתם באים לכתוב מאמר לאתר האינטרנט שלכם. חשוב מאוד שתבינו כללים אלה, ותעבדו לפי ההנחיות הבאות, כדי לקבל מאמר מנצח, גם אם הוא כתוב לפי מתכון מתוכנן.

 

1. העברת המסר הנכון בצורה ויזואלית וכתיבת כותרת ברורה ומושכת

יש לכם בין 2-5 שניות לשכנע את הגולש למה הוא צריך להישאר באתר שלכם. לכן חשוב מאוד שהנראות של האתר שלכם תהיה תואמת לנושא עליו אתם כותבים, כמו גם כיתוב שיחזק את הנושא.
לדוגמא: עורכי דין משתמשים בצילום של מאזניים ופטיש עץ כדי להמחיש שמדובר בצדק ובמשפט, והכיתוב יכול להיות סלוגן שמתאים לחום העיסוק שלהם, או למומחיות שלהם.

2. כותרת מושכת שיוצרות סקרנות או עניין

הכותרת של כל דף היא למעשה הפרסומת לתוכן שלכם. לכן,היא חייבת להיות מעניינת, מושכת, היא יכולה גם להיות אולי אפילו מעוררת מחלוקת (כי משהו שחולקים עליו יוצר בדרך כלל תגובה רגשית, וזו מעודדת את הגולש להמשיך לקרוא). הכותרת צריכה לגרום לגולש להבין מהו הנושא עליו אתם מדברים.

3. כותרת משנה שתפקידה להרחיב את הנושא שבכותרת

כותרת המשנה הראשונה היא הפרסומת לפרסומת. כאן הגולש מקבל הרחבה, ואם הגיע עד הלום הוא כבר יוכל להחליט אם להמשיך לקרוא או שלא. כותרת המשנה חייבת להיות חזקה ומושכת כדי לעודד את המשך הקריאה של הגולש.

4. שימוש בכותרות משנה על מנת לתמצת את הכתוב בכל פיסקה או מספר פסקאות

הגולשים באינטרנט הם קצרי רוח וזמן. לכן, הם מעריכים מאוד אם מישהו עושה את העבודה בשבילם, ודואג לתמצת במשפט אחד בכותרת המשנה, על מה מדברת כל פיסקה.
תמצות של התוכן בראש כל פיסקה (או כמה פיסקאות), מקלה על הגולש, דבר שגורם להערכה כלפיכם והמשך קריאה במידה וזהו אכן התוכן המתאים אותו הגולש חיפש.

5. משפטים קצרים ולא מורכבים

אף אחד לא אוהב משפטים ארוכים, במיוחד אם הם ארוכים מאוד ומסובכים. סיבוך של הגולש הוא דבר שלא מומלץ לעשות. לכן חשוב להקפיד על משפטים קצרים, קולעים וברורים, כך שהגולש יכול לקרוא בקלות.

6. פיסקאות וריווח בתוך דף התוכן

הרבה מאוד בעלי אתרים נוטים שלא להתייחס בצורה רצינית לקלות הקריאה של התוכן שלהם.
התוצאה- הגולש מתעייף, ונוטש בעייפותו את האתר שלהם.
זה יכול להיות מטעמי עייפות או שיעמום כתוצאה מקריאה ארוכה וממושכת, ללא הפסקה.
לכן, הקפידו שבתוכן אותו אתם כותבים תהיינה פסקאות ולכל פיסקה כותרת משלה.
פיסקה צריכה להיות מורכבת ממשפטים פשוטים וקצרים ככל שניתן.
חשוב שהפסקאות תהיינה בנות 4-5 שורות כל אחת מקסימום.
למה? מכיוון שהגולש קודם כל מבצע סריקה של הדף שלנו לפני שהוא מתחיל לקרוא את התוכן.
הוא סורק את הדף מלמעלה כלפי מטה. אם עזרתם לו בכותרות, בכותרות המשנה, ובחלוקה לפסקאות, הקלתם עליו את החיים ואת הבחירה. חוויית המשתמש הזו חייבת להיות נר לרגליכם.

7. ריווח באמצעות תמונות או סרטוני ווידאו

על מנת "לשבור" את רצף הכיתוב, במיוחד אם מדובר במאמר ארוך, חשוב מאוד מידי פעם לשבור את השורות, ולהכניס משהו שמעורר את הגולש ויוצר עיניין. פעולה זו ניתן לבצע באמצעות הכנסה של תמונות לתוכן, או של סרטון ווידאו, שכמעט כל גולש ימהר וילחץ עליו (כמובן שהוא חייב להיות רלוונטי לנושא המדובר!).
תמונות יוצרות הרבה פעמים רגש- זה יכול להיות מצחיק, מעורר מחשבה, מכעיס, קליל ומגניב.
לשם אתם, בתור כותבי התוכן צריכים לחתור. אם אתם רוצים שאנשים באמת יקראו וגם יגיבו על התוכן שלכם, שימוש בתמונות ובסרטונים הוא הכרחי למשימה זו.

מה לא כדאי לכם לעשות בכתיבת מאמר

8. תחביר שגוי ושגיאות כתיב

אחד הדברים הכי גרועים שבעל אתר יכול לעשות לעצמו הוא לכתוב פוסט איכותי אבל עם שגיאות כתיב. שגיאות כתיב וגם תחביר לא נכון משקפים ברוב המקרים מי עומד מאחורי התוכן.
מדובר למעשה ביחסי ציבור! כתבתם תוכן איכותי, אבל הוא עמוס בשגיאות כתיב? הכנסתם לעצמכם גול עצמי.
נשאלת השאלה למה? והתשובה לשאלה זו היא ששגיאות כתיב משדרות זלזול בגולש.
אני יודע, רובכם תקפצו עלי עכשיו ותגידו לי שאתם מכבדים ומעריכים את כל הגולשים באתר שלכם.
השורה התחתונה היא מה זה משדר לגולש? זה משדר לגולש חוסר מקצועיות, חוסר אמינות וזלזול.
מי שמשקיע בתוכן שלו,יטרח גם לעבור ולוודא כי אין בו טעויות תחביריות, ובטח שאין בו שגיאות כתיב. אתם לא רוצים להעביר רושם מוטעה. לפעמים, דווקא הדברים הקטנים הם אלו שיכולים להפיל אותנו. אז חשוב להקפיד על כך ולא לדברים פעוטים לגרום לנו להיראות רע כלפי חוץ.
אם יש לכם בעיה של דיסלקציה או בעיה אחרת בכתיבה, דאגו שמישהו יעבור אחריכם ויעשה לכם הגהה על המאמר. אתם יכולים גם לבקש אולי או לשלם למישהו שיכתוב עבורכם. לכל דבר יש פתרון.

9. להימנע מטכניות יתר

אחד הדברים שיכולים להבריח גולש מבלוג או אתר אינטרנט הוא שימוש יתר במונחים טכניים מסובכים שהוא אינו מכיר. כמובן, אם מדובר באתר שיש בו ספרות מקצועית ופונה רק לקהל מצומצם של אנשים העוסקים בתחום- זה בסדר ומומלץ.
אבל אם מדובר באתר שבא להסביר לאנשים על משהו, לסייע להם לפתור בעיה כלשהי, או בכלל לתת מידע איכותי מהנישה שלכם לגולש הממוצע, הרי שעליכם להשתמש בשפה פשוטה.
הזכרתי כבר קודם את העובדה שאנחנו לא רוצים לסבך את הגולש. סיבוך כזה יכול לגרום לו לנטוש את האתר וחבל… לכן, הקפידו שלא להשתמש יותר מידי במונחים טכניים מסובכים או לא מוכרים.
דרך נוספת כדי להתגבר על כך, במידה ואתם מרגישים צורך כן להשתמש בהם, היא לכתוב דף שלם של מונחים, והפירוש שלהם בשפה פשוטה (דף מונחי יסוד לדוגמא).
כך, אתם כותבים בשפה מקצועית, אך לא פוגעים לגמרי בחוויית הקריאה מכיוון שאתם מפנים את הגולש לדף בו הוא ימצא את הפירוש לכל מונח ומונח בו השתמשתם.

למעבר לחלק הבא לחץ כאן
למעבר לחלק הקודם לחץ כאן

 

על הכותב:

אבישי קמינר מנכ"ל ינשוף קידום אתרים.
קידום אתרים באמצעות תוכן מקורי ואיכותי,
ליווי עסקים בקידום והדרכות בכתיבת תוכן.
http://goo.gl/xgkBjl

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר