Brichbox.com – איזה יופי של כסף

תשוקה בצד אחד, מצוקה בצד השני, וחיבור בין השניים,

הם הבסיס לעסק שמגלגל מיליוני דולרים תוך שנה

כמו הרבה מאוד עסקים מצליחים בעולם, גם העסק הזה התחיל מרעיון פשוט:

"אנחנו נספר לך איזה מוצרי טיפוח ויופי הם הטובים ביותר, אנחנו נספר לך מה הכי מתאים לך
ונלמד אותך איך להשתמש בזה. אבל לא רק, תמורת 10$ דמי מנוי בחודש את תקבלי מאתנו, קיט
עם 4-5 דוגמיות של מוצרי דלוקס, כדי שתוכלי להתנסות בהם לפני שאת קונה.
לא הספקנו לומר לך,  שאת המוצרים, בגודל המלא,
את יכולה כמובן לקנות גם דרכנו".

המודל העסקי הפשוBrichboxט הזה: מועדון מנויים ועמלות
ממכירות המוצרים "בגודל מלא", אחראי לצפי מכירות של
קרוב ל- 7 מיליון דולר בסוף 2011.

 

את הרעיון הזה הגו שתי נשים צעירות בנות 27, בארצות הברית והוא הבסיס לעסק שהושק
לראשונה בספטמבר 2010 עם 600 מנויות שגויסו בעזרת שיווק מפה לאוזן. חצי שנה קודם לכן,
הן שלחו מייל ל- 40 חברים וחברות ובו הן הציעו להם להתנסות בגירסת הבטא של האתר / עסק.
המייל הזה ייצר רשימת המתנה של 3000 נשים שביקשו להצטרף למועדון הלקוחות. כיום, קצת יותר משנה מאז ההשקה, המועדון עובד עם 45,000 מנויות ומעסיק 25 עובדים.

קטיה ביוצ'אמפ (Katia Beauchamp) והיליי ברנה ( Hayley Barna),
הנשים שעומדות מאחורי Birchbox.com הצליחו להפתיע אפילו את עצמן.

כאן תוכלו ולשמוע את השתיים מתארות בדקה ורבע מה זה Brichbox.com ולראות מה מקבלות המנויות במועדון הביתה מידי חודש תמורת 10$ בלבד :

איך הן עשו את זה ?

מעבר לעובדה שהשתיים הכירו בבית ספר למנהל עסקים והגיעו עם זיקה לעסקים,
את התשוקה לעסק הן שאבו מהיותן נשים שמכירות צרכים ואהבות של נשים.

במילים מקצועיות: מחד, הן זיהוי תשוקה אצל נשים ותפרו לה פתרון זול ונוצץ. מאידך, הן זיהו מצוקה בשוק חברות הקוסמטיקה והציעו לה תחבושת.

כדי להצליח לקבל דוגמיות מחברות קוסמטיקה מובילות היה עליהן לשלוף קלף מנצח אל מול החברות. הן זיהו בזבוז וחוסר יעילות באופן גורף.
דוגמיות של מוצרי קוסמטיקה יש בשפע, וחברות הקוסמטיקה משקיעות בזה הון עתק אבל מסתבר שהן לא הופכות את כל הדוגמיות האלה למכירות:
אין להן תהליך שמעביר את הלקוחות הפוטנציאליות משלב ההתנסות לשלב הקניה.
התוצאה, נשים רבות מחזיקות קופסאות עמוסות בדוגמיות, לא מתנסות וגם לא קונות ומאידך, חברות הקוסמטיקה משקיעות כספים בלי החזר על ההשקעה.

עם ההבנה הזו הן שלחו מייל למנכ"לים של 10 חברות מובילות, הסבירו את הבזבוז והציגו את הפתרון :
חיבור בין התשוקה של הנשים לקבל דוגמיות של מוצרים לפני שהן משקיעות ממיטב כספן במוצרים, עם הפתרון לבזבוז.
אנחנו נספק להן דוגמיות ונוביל אותן לשלב הבא – לקנייה – באמצעות תוכן: ביקורות, הדרכות שימוש, וקידום מכירה (הן Up-Sell והן Cross-Sell).

המייל הזה הניב תשובה מיידית משני מנכ"לים, ותוך מספר ימים, חברת Benefit Cosmetics חתמה על שיתוף פעולה.
תוך זמן קצר נוספו שחקניות ראשיות נוספות ש העבירו לידי השתיים ארגזים של דוגמיות מוצרים ללא תשלום כספי, תמורת מידע על התנהגות הקנייה של הלקוחות הפוטנציאליות.

בצד המהלך הזה, פנו השתיים לחפש משקיעים. חודש אחרי ההשקה גויסו 1.4 מיליון דולר שאיפשרו
להשקיע בלוגיסטיקה ובהון אנושי שיתמוך בגידול ובצמיחה המהירה של העסק.

מיליונים על קו התפר

בריצבוקס יושבת בתפר שבין תעשיית הקוסמטיקה ותעשיית המדיה ומגלגלת מיליוני דולרים לא במקרה.
הן מעוררות השראה ויש מה ללמוד מהן.

בסרטון הבא הן משתפות:

  • איך הן מעלות את הערך (מטפחות) את הלקוחות ?
  • איך אתם מתמודדות עם הצמיחה המהירה?
    |  
  • מה האתגרים הגדולים ביותר של בריצ'בוקס ?
    |  
  • מה המיקוד החשוב ביותר לסטארט-אפ צעיר ? |

מאמרים נוספים על עסקים מעוררי השראה שיכולים לעניין אותך:
[catlist=92]

החומר באתר זה הינו לשימוש פרטי אין להפיץ, להעתיק, לשדר או לפרסם חומר כלשהו מתוך האתר, ללא הסכמה מראש ובכתב של בעלי זכויות היוצרים השונים
קורס שיווק באינטרנט | אפיון אתר | כתיבה שיווקית | קידום עסקים באינטרנט | בנית אתר